CZERWIEC - ZSP Wińsko

CZERWIEC

ARCHIWUM > 2016/2017

DZIEŃ DZIECKA GIMNAZJALISTÓW I PRZEDSZKOLAKÓW

Z okazji Dnia Dziecka uczniowie klasy 3b gimnazjum przygotowali swym młodszym kolegom z przedszkola prezent, w postaci czytania bajek, śpiewu i wspólnej zabawy. Wszyscy przypomnieliśmy sobie przedszkolne przeboje, takie jak "My jesteśmy krasnoludki", dlaczego Kubuś Puchatek utknął w norce Królika i jak to się bawiło w "Chodzi lisek koło płota". To był bardzo udany dzień! A. Konieczna

DZIEŃ DZIECKA WE WROCŁAWIU - galeria

Klasa II „a” gimnazjum Dzień Dziecka postanowiła spędzić we Wrocławiu. Do Wrocławia pojechaliśmy pociągiem razem z wychowawcą panią Joanną Polacką i panią Małgorzatą Ciućman, która okazała się być wspaniałym przewodnikiem po mieście. Spacer po Wrocławiu rozpoczęliśmy od zwiedzania Ogrodu Botanicznego. Dalej przeszliśmy do Mostu Tumskiego, na którym zakochani wieszają kłódki. „Most Miłości” to  jedna z głównych atrakcji turystycznych Wrocławia. W tym samym miejscu poznaliśmy jedną z dzielnic stolicy Dolnego Śląska, Ostrów Tumski – miejsce, z którym związane są początki miasta. Dalej udaliśmy się w kierunku Placu Grunwaldzkiego, gdzie po małym „co nie co” w Galerii Grunwaldzkiej, oglądnęliśmy nową część filmu „Piraci z Karaibów” .
         Dzień Dziecka spędzony we Wrocławiu był super!  Oprócz miłych chwil spędzonych z koleżankami i kolegami, poznaliśmy kolejny zakątek Wrocławia.

ZIELONA SZKOŁA - JANTAR 2017 - galeria

W dniach 29.05 – 3.06.2017r. - 43 uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej  i I-III gimnazjum było uczestnikami zielonej szkoły w miejscowości Jantar  na Żuławach Wiślanych. W ciągu  sześciu dni  uczniowie odwiedzili ciekawe miejsca takie jak: Frombork z muzeum Mikołaja Kopernika, obóz koncentracyjny w Sztutowie „Stutthof”, zamek krzyżaki w Malborku, latarnię morską i port w Krynicy Morskiej, starówkę w Gdańsku i Molo w Sopocie. Codziennie odbywały się długie spacery brzegiem morza; a to do Stegny, innym razem do Mikoszewa - do ujścia naszej królowej rzek -Wisły.
Był również rejs statkiem,  plażowanie i poszukiwanie bursztynów.
Opiekunami wyjazdu byli; Artur Chytła, Krystyna Bajrakowska, Paweł Bułka i Paulina Kaźmierczak.

PIKNIK RODZINNY

Zapraszamy wszystkich przyjaciół szkoły na Piknik Rodzinny 4 czerwca 2017 od godziny 15.00 na stadion. Zachęcamy do zakupu koszulki promującej naszą szkołę za jedyne 30 zł lub więcej. Cały dochód z sprzedaży będzie przekazany na konto Rady Rodziców!

PIKNIK RODZINNY - 04.06.2017 - galeria

Z okazji Gminnego Dnia Dziecka i Święta Szkoły na stadionie przy ZSP w Wińsku odbył się IV  Piknik Rodzinny. Na przygotowanych przez rodziców i nauczycieli stoiskach można było smacznie zjeść, zakupić los na loterii fantowe, zmierzyć ciśnienie i zasilić konto Rady Rodziców  kupując koszulkę z logo szkoły. Były liczne atrakcje dla dzieci; zamek dmuchany, zjeżdżalnie, malowanie twarzy, strzelnica i przejażdżki radiowozem. Część artystyczną przygotowały dzieci z przedszkola i klas I-III.

KLASA SPORTOWA NA WYCIECZCE - galeria

6 czerwca 2017 r. klasa 1a - sportowa była na jednodniowej wycieczce w Poznaniu. Razem z przewodnikiem odbyło się zwiedzanie starówki i Ostrowa Tumskiego. O godz. 12.00 wysłuchaliśmy hejnału z wieży ratusza i obejrzeliśmy spektakl sławnych koziołków poznańskich. Następnie udaliśmy się do kompleksu Term Maltańskich, gdzie przez dwie godziny wypoczywaliśmy na super basenach. Wycieczka była możliwa dzięki wsparciu sponsora prywatnego (koszt busa). Dziękujemy bardzo za super wyjazd!

Krystyna Bajrakowska, Olgierd Pogorzelec

STOWARZYSZENIE "WIŃSKO DLA EDUKACJI"

Dnia 07.czerwca 2017 zawiązał się w naszej szkole komitet założycielski Stowarzyszenia "Wińsko dla edukacji". W jego składzie znaleźli się dyrektor i wicedyrektorzy szkoły, nauczyciele oraz rodzice. Prezesem stowarzyszenia został p. Artur Wojsławski, wiceprezesem p. Dariusz Łeśko, sekretarzem p. Barbara Głowiszyn oraz skarbnikiem p. Monika Herejczak. Dzięki tej inicjatywie możliwe będzie pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na rozwój naszego zespołu szkół.

CZERWCOWE WYCIECZKI KLASY CZWARTEJ - galeria

Czerwiec był dla uczniów klasy czwartej miesiącem pełnym wrażeń. Z okazji Dnia Dziecka wybrali się do Aquaparku w Polkowicach. Tydzień później, 8 czerwca w ramach edukacji regionalnej odbył się "Historyczny spacer po Wińsku" śladem ważnych zabytków w miejscowości: kościołów i cmentarza żydowskiego. A wszystko to w ramach projektu "Stop agresji!", który obejmuje działania integracyjne i edukacyjne skierowane do klasy czwartej, a dofinansowane przez Pełnomocnika Wójta Gminy Wińsko ds. Profilaktyki Uzależnień.

BIEGI PRZEŁAJOWE W GŁĘBOWICACH - galeria

9.06.2017r. w Głębowicach po raz dwudziesty szósty odbyły się biegi przełajowe pod hasłem „Na przełaj ku olimpiadzie”. Naszą szkołę reprezentowało 54 uczniów. W klasyfikacji końcowej uczniowie szkoły podstawowej jak i gimnazjum zajęli pierwsze miejsca. Wszyscy zwycięzcy otrzymali medale, dyplomy i nagrody rzeczowe.
Nagrodzeni uczniowie:

• Klasa  IV - I miejsce – Paweł Krasowski,

• Klasa VI – I miejsce – Maciej Jarosz,  II miejsce – Zuzanna Dziubińska,

• Klasa I gimnazjum - I miejsce – Natalia Krasowska, I miejsce  - Paweł Białek, II miejsce -Maciej Nowak, III miejsce -  Adrian Pala

• Klasa II gimnazjum - II miejsce – Łukasz Dudek, III miejsce – Dawid Kaleta,

• Klasa III gimnazjum - I miejsce – Patryk Cudzich, II miejsce – Mateusz Białek, III miejsce – Kamil Dziubiński.

Gratulujemy.

X JUBILEUSZOWA GALA LAUREATA - galeria

W poniedziałek 12 czerwca 2017 r. w Wołowskim Ośrodku Kultury odbyła się X Jubileuszowa Gala Laureata. Jest to jedna z największych uroczystości, organizowanych rokrocznie przez Powiatowe Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołowie. Działalność PCEiPPP w Wołowie została uhonorowana przez Ministra Edukacji Narodowej prestiżowym tytułem Miejsca Odkrywania Talentów, które świadczy o tym, że placówka przyczynia się do odkrywania, promocji i wspierana uzdolnień dzieci i młodzieży. Wśród uczniów „dotkniętych talentem” znaleźli się również uczniowie naszej szkoły, którzy w przepięknej oprawie odebrali nagrody książkowe i dyplomy za konkursy przedmiotowe i artystyczne:
Szymon Dobrowolski, grupa 5-latków – III miejsce w Konkursie Plastycznym „Mój bajkowy przyjaciel”
Mateusz Ochap, kl. II SP – III miejsce w Konkursie Matematycznym „Mały Plusik”
Ursyn Wysoczański, kl. III SP – II miejsce w Konkursie Matematycznym „Mały Plusik”
Igor Mosiek, kl. IV SP – III miejsce w Konkursie Matematycznym „Plusik”
Natalia Przytocka, kl. VI SP – I miejsce w Konkursie Matematycznym „Plusik”
Maciej Uść, kl. I Gim. – I miejsce w Konkursie Matematycznym „Omnibus”
Kacper Nikiel, kl. I Gim. – III miejsce w Konkursie Matematycznym „Omnibus”
Aleksandra Mazur, kl. II Gim.– I miejsce w Konkursie Historycznym „Znam historię Brzegu Dolnego i okolic”
Nina Ossowska, kl. II Gim. – III miejsce w Konkursie Historycznym „Znam historię Brzegu Dolnego i okolic”
Natalia Gerlach, kl. III Gim. – III miejsce w Konkursie Matematycznym „Omnibus”
Agnieszka Korzeniowska, kl. III Gim. – III miejsce w Konkursie Językowym z języka niemieckiego
         Wszystkim laureatom, ich rodzicom i nauczycielom GRATULUJEMY!!!

POWIATOWA OLIMPIADA  ZDROWIA „TRZYMAJ FORMĘ - galeria

Dnia 13.06.2017r. uczniowie naszej szkoły  kolejny  już raz uczestniczyli w Powiatowej Olimpiadzie Zdrowia „Trzymaj Formę”. Celem olimpiady jest kształtowanie prozdrowotnych nawyków wśród dzieci i  młodzieży poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. W olimpiadzie uczestniczyli uczniowie z siedmiu gimnazjów i z czternastu szkół podstawowych. Reprezentacja naszego gimnazjum zajęła III miejsce, a uczniowie szkoły podstawowej ukończyli rywalizację na  IV miejsce. Reprezentacja gimnazjum: Nina Ossowska, Aleksandra Mazur, Kinga Biernacka, Monika Kozak, Maciej Kordek, Dawid Ardeli, Kacper Suszyński, Dawid Szulik. Reprezentacja SP: Zuzanna Dziubińska, Natalia Przytocka, Martyna Beźnic, Aleksandra Kowal, Michał Awgul, Hubert Drozd, Kacper Łukowicz, Filip Stuchły.
Gratulujemy.

PRZYJAŻŃ BEZ BARIER- WOLONTARIAT KOLEŻEŃSKI - galeria

Na zakończenie realizacji programu " Przyjaźń bez barier- wolontariat koleżeński". Wolontariusze 17 czerwca, wspólnie z młodszą koleżanka i opiekunem wyjechali na wycieczkę do Wrocławia. Była to forma nagrody za pracę w wolontariacie. Wyjazd mógł się odbyć dzięki finansowemu wsparciu  "ludzi z czułym, empatycznym sercem". Dziękujemy!!!

„Spotkanie przyjaciół”
Na mojej drodze, w każdej chwili,
mogę Was spotkać moi mili.
I chociaż różni nas tak wiele,
zostanę waszym przyjacielem.
Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,
to na spacerze to nie szkodzi.
Ja Cię zawiozę, gdzie będziesz chciał,
bylebyś dobrą mapę miał…
A jeśli Twoje oczy szare,
nie cieszą się widzenia darem,
To ja Ci będę dziś oczami,
opiszę słońce i niebo nad nami…
Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy,
to moją radość i tak usłyszysz.
Będziemy biegać, skakać, mówić,
aż się nam każda z rąk utrudzi!
Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,
wyślę Ci dłonią znaki małe,
Które na zawsze Ci powiedzą,
że przyjaciele wszystko wiedzą.
Bo wiem i dobrze to rozumiem,
że Ty nie możesz być sam w tłumie!
Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,
to z takim jak Ty mogę kroczyć.
I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,
to wszystkim smutkom radę damy.
   Autor; J. Lisowska

2 „AGIMNAZJUM W GRODZIE KRAKA - galeria

Podczas wycieczki do Krakowa było kilka chwil, które zapamiętamy w swoim życiu na długo. Duże wrażenie wywarła na nas atmosfera panująca na krakowskim Rynku. Opiekunowie: nasza wychowawczyni pani Joanna Polacka i pani Krystyna Bajrakowska przygotowały dla nas dużo atrakcji. W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy Sukiennice oraz ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, 3 metrowe figury naprawdę robiły wrażenie. Na starówce spotkaliśmy trzech piłkarzy reprezentacji Niemiec U21 w piłce nożnej, którzy zgodzili się na wspólne z nami pamiątkowe zdjęcie. Byliśmy również na Kazimierzu – żydowskiej dzielnicy Krakowa, gdzie mieliśmy wrażenie, że czas jakby się zatrzymał. Drugiego dnia odwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce, po której oprowadziła nas miła pani przewodnik. Tego samego dnia wybraliśmy się na Kopiec Kościuszki. Kto się zdecydował wejść na górę, mógł zobaczyć piękna panoramę miasta i okolic. Nie  zabrakło nam energii, żeby jeszcze wieczorem pójść na stare miasto, gdzie spotkaliśmy trzech niesamowitych muzyków, którzy urzekli nas swoim talentem.
         Ostatni dzień naszej wspaniałej wycieczki spędziliśmy na Wzgórzu Wawelskim, zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską, Zamek Królewski oraz smoczą jamę. W ciągu trzech dni przeszliśmy 30 kilometrów, bolały nas nogi, mieliśmy odciski i pęcherze, ale wycieczka nam się bardzo podobała i z chęcią pojechalibyśmy do Krakowa jeszcze raz. Po prostu BYŁO SUPER!!!

WYCIECZKA DO BISKUPINA I GNIEZNA - galeria

W ostatnim tygodniu nauki szkolnej klasa czwarta pojechała na wycieczkę do Biskupina i Gniezna. Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili Biskupin - najstarsza polską osadę kultury łużyckiej. Następnego dnia, w drodze powrotnej odwiedzili Gniezno – pierwszą stolicę Polski. Tam zwiedzili katedrę św. Wojciecha – miejsce pięciu koronacji, grobu Wojciecha i Drzwi Gnieźnieńskich. Na koniec byli w Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie, gdzie uczestniczyli w lekcji muzealnej.
         Wszyscy uczestnicy wycieczki serdecznie dziękują osobom i instytucjom, które wsparły wyjazd finansowo: pani Marcie Ardeli - Pełnomocnikowi Wójta Gminy Wińsko ds. Profilaktyki Uzależnień, Nadleśnictwu Wołów oraz Państwu Annie i Dawidowi Dubykom.

„MATEMATYKA – RÓWNAJ KROK!”- grant dla naszego gimnazjum w programie mPotęga !!!

Program grantowy „mPotęga” zorientowany jest na popularyzację matematyki wśród młodych ludzi. Ma na celu zainspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki, aby przezwyciężali schematy, rutynę i zachęcali swoich uczniów do przygody z matematyką. Jesteśmy w grupie 30 gimnazjów z całej Polski, których projekty uzyskały największą ilość głosów i uznanie Kapituły. Wyróżnienie oznacza otrzymanie dotacji z Fundacji mBanku w wysokości wnioskowanej w projekcie, tj. 5.500 zł., przeznaczonej na realizację ciekawych zajęć związanych z matematyką. Warsztaty, konkursy, wyjazdy edukacyjne i podsumowanie projektu podczas Matematycznej Nocy Gimnazjalistów, mają pokazać „królową nauk” w sposób ciekawy i przekonać uczniów, że jest ona kluczem do poznania świata. Projekt „MATEMATYKA – RÓWNAJ KROK!” skierowany będzie do wszystkich uczniów naszego gimnazjum. Uczniów zagubionych matematycznie ma zainteresować matematyką i pomóc im „wyrównać krok” zaś uczniów zdolnych jeszcze bardziej zmotywować do samorozwoju i pozwolić cieszyć się z sukcesów w konkursach matematycznych. Projekt będzie realizowany w I semestrze nowego roku szkolnego 2017/2018. Mam nadzieję, że spotkania z matematyką w nietypowy sposób, będą dla uczniów inspiracją do rozwiązywania licznych problemów matematycznych, które występują w życiu codziennym. Matematyka nie musi być trudna!
         Autorka wyróżnionego projektu mgr Joanna Polacka, nauczyciel matematyki w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku.

WAKACJE NA SPORTOWO Z GOSTiR WŃSKO

Przez okres wakacyjny będą odbywały się bezpłatne zajęcia dla wszystkich chętnych osób, które będą organizowane przez GOSTiR Wińsko. W wyznaczonych terminach, będziecie mogli wpaść na halę i pograć w siatkówkę lub piłkę nożną. Zajęcia z siatkówki są dla wszystkich, piłka nożna dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum! Zajęcia na hali sportowej ZSP Wińsko, ul. Nowa 2.  Serdecznie zapraszamy!

Terminarz zajęć:

• 28.08-poniedziałek

• 29.08-wtorek

10-11.30 Siatkówka dla wszystkich
         W trakcie terminy i godziny zajęć mogą być zmienione.

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2016/2017 galeria

Całkiem niedawno pierwszy dzwonek oznajmiał rozpoczęcie roku szkolnego, teraz szkoła żegna się z nami na dwa miesiące. WAKACJE CZAS ROZPOCZĄĆ!!! Klasy trzecie kończą gimnazjum. Rozdano nagrody, były podziękowania, gratulacje,  gimnazjaliści tańczyli poloneza. Czasem komuś kręci się łezka w oku… Jednak, gdy coś się kończy, to następuje początek czegoś nowego. Życzymy wszystkim, aby wakacje były pełne pięknych i radosnych chwil. Niech słońce zagląda do Waszych serc, wiatr unosi na obłokach marzeń. Do zobaczenia we wrześniu!