LISTOPAD - ZSP Wińsko

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

LISTOPAD

ARCHIWUM > 2018/2019

WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK  - galeria

      15 listopada 2018r uczniowie klas 1-3 pojechali  na wycieczkę do fabryki bombek w Złotoryi. Było zwiedzanie, były warsztaty, były zakupy......... czyli było super!!!

100 ROCZNICA ODZYSTANIA NIEPODLEGŁOŚCI - galeria

       09.11.2018 r.w  100 rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę uczniowie naszej szkoły, nauczyciele i zaproszeni goście wzięli udział w “lekcji historii” nt: Droga do wolności. Uczniowie w montażu słowno – muzycznym przedstawili drogę do wolności naszego kraju. Były wiersze, piękne pieśni patriotyczne i Polonez. Dopełnieniem uroczystości było wspólne odśpiewanie na dziedzińcu szkolnym hymnu , w związku z udziałem naszej szkoły w ogólnopolskiej akcji “Rekord dla Niepodległej”. Dzień umilił swoim koncertem zespół Harfa. Szkoła nasza, wzięła udział w lokalnych obchodach 11 listopada.

ZWIERCIADŁA I LUISTRA - galeria

W MAGICZNYM ZWIERCIADLE ESCHERA

         Czy matematyka może stać się natchnieniem dla artysty?  Najpełniej swoją twórczością odpowiedział na to pytanie Maurits Cornelis Escher - holenderski grafik o wyjątkowej wyobraźni geometrycznej. Przemawiając językiem matematyki, do dziś kształtuje wyobraźnię plastyków, grafików komputerowych, filmowców i pasjonatów matematyki.
Czego możemy nauczyć się, idąc śladami Eschera dowiedzieli się  uczniowie klasy III „a” i III „b” gimnazjum, którzy 15 listopada 2018 r. wzięli udział w warsztatach pt.:„W magicznym zwierciadle Eschera”. W prezentacji multimedialnej uczniowie mogli zobaczyć, w jaki sposób holenderski artysta grafik, tworząc niemożliwe miasta, figury i kształty, próbował zmylić nasz wzrok. W jego pracach można odnaleźć rzeczywistość pełną sprzeczności i fantazji ale i matematycznej logiki. Escher bardzo interesował się matematyką i wykorzystywał jej zasady w sztuce. Tak powstała np. „Wstęga Mobiusa”, w której mrówki nie mogą wydostać się z dwustronnej pętli.
W drugiej części spotkania uczniowie samodzielnie projektowali swoje pomysły i tworzyli je na komputerze oraz na kartkach. Prace przez nich wykonane były bardzo ciekawe i interesujące, a sami uczniowie byli zadowoleni a niektórzy nawet zaskoczeni swą kreatywnością.
     Warsztaty odbyły się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.

               Joanna Polacka – koordynator projektu

W MUZEUM UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO - galeria

       16 listopada 2018 r. w ramach programu grantowego mPotęga uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, które mieści się w głównym budynku uniwersyteckim, usytuowanym nad brzegiem Odry.
       Ze względu na remont Aulę Leopoldina - największą i najbardziej reprezentacyjną część głównego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego mogliśmy oglądnąć jedynie z balkonu. W sali im. Stefana Banacha oraz Sali Longchamps z ciekawostek matematycznych uczniowie zobaczyli liczący ponad 200 lat zestaw drewnianych klocków pozwalających ilustrować dowody kilkunastu twierdzeń matematycznych, m.in. Pitagorasa i twierdzenia o sumie kątów trójkąta. Jest też cenny okaz cyrkla proporcjonalnego, opisywanego przez Galileusza jako "królewska droga do matematyki".
     Najwyższym punktem zwiedzania była Wieża Matematyczna, do której prowadzą Schody Cesarskie. Na Wieży eksponowane są zabytkowe przyrządy astronomiczne: kwadrant ścienny, koło repetycyjne oraz astrolabium i  XVIII-wieczny wielokrotny zegar słoneczny na sześcianie.
Choć taras wieży znajduje się zaledwie 41 m n.p.m., uczniowie mogli podziwiać piękne widoki, roztacza się stąd urocza panorama na Odrę i jej wyspy.
Na tarasie wieży, w narożnikach balustrady znajdują się rzeźby, które symbolizują  cztery akademickie dyscypliny: Teologia dzierży krzyż i księgę, Filozofia – globus i cyrkiel, Temida – wagę i tiarę papieską, Medycyna – wężową laskę Eskulapa.
Mam nadzieję, że wizyta w Muzeum Uniwersyteckim podobała się uczniom i była dla nich czymś nowym a przede wszystkim ciekawym.
Wycieczka odbyła się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.

                                            Joanna Polacka – koordynator projektu


KOLEJNA WIZYTA W TARZE - galeria

    Pracowita wizyta u naszych przyjaciół w TARZE
W sobotę po raz pierwszy w tym roku szkolnym wybraliśmy się do schroniska TARA w Piskorzynie. Po przyjeździe na miejsce, gdzie poczuliśmy się od razu domowo i swojsko, pierwsze powitały nas koty. Jeden z nich, ten biało - szaro - rudy, wskoczył od razu do bagażnika, drugi - grubiutki szaruś - wdarł się do środka. Ale nie mieliśmy czasu na zabawy, trzeba było kociaki wyprosić, a sami zabraliśmy się do pracy, bo przecież po to, aby pomóc, pojechaliśmy do TARY. Tym razem czekało na nas wygrabienie i wysprzątanie drogi przy wjeździe na teren tego magicznego miejsca. Było nas niewielu, więc staraliśmy się za trzech. Ale udało się, efekt naszej pracy doceniła pani prezes fundacji Scarlett Szyłogalis. Na jej ręce przekazaliśmy także zakupione z zebranych w szkole pieniędzy prezenty dla naszych kochanych czworonogów - marchewki, buraki, banany i jabłka. Dobrze było odwiedzić TARĘ po prawie 5 miesiącach nieobecności, wkrótce zawitamy tam znowu!
                      Klasa VI z wychowawczynią A. Gierko


 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego