LISTOPAD - ZSP Wińsko

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

LISTOPAD

ARCHIWUM > 2018/2019

WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK  - galeria

      15 listopada 2018r uczniowie klas 1-3 pojechali  na wycieczkę do fabryki bombek w Złotoryi. Było zwiedzanie, były warsztaty, były zakupy......... czyli było super!!!

100 ROCZNICA ODZYSTANIA NIEPODLEGŁOŚCI - galeria

       09.11.2018 r.w  100 rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę uczniowie naszej szkoły, nauczyciele i zaproszeni goście wzięli udział w “lekcji historii” nt: Droga do wolności. Uczniowie w montażu słowno – muzycznym przedstawili drogę do wolności naszego kraju. Były wiersze, piękne pieśni patriotyczne i Polonez. Dopełnieniem uroczystości było wspólne odśpiewanie na dziedzińcu szkolnym hymnu , w związku z udziałem naszej szkoły w ogólnopolskiej akcji “Rekord dla Niepodległej”. Dzień umilił swoim koncertem zespół Harfa. Szkoła nasza, wzięła udział w lokalnych obchodach 11 listopada.

ZWIERCIADŁA I LUISTRA - galeria

W MAGICZNYM ZWIERCIADLE ESCHERA

         Czy matematyka może stać się natchnieniem dla artysty?  Najpełniej swoją twórczością odpowiedział na to pytanie Maurits Cornelis Escher - holenderski grafik o wyjątkowej wyobraźni geometrycznej. Przemawiając językiem matematyki, do dziś kształtuje wyobraźnię plastyków, grafików komputerowych, filmowców i pasjonatów matematyki.
Czego możemy nauczyć się, idąc śladami Eschera dowiedzieli się  uczniowie klasy III „a” i III „b” gimnazjum, którzy 15 listopada 2018 r. wzięli udział w warsztatach pt.:„W magicznym zwierciadle Eschera”. W prezentacji multimedialnej uczniowie mogli zobaczyć, w jaki sposób holenderski artysta grafik, tworząc niemożliwe miasta, figury i kształty, próbował zmylić nasz wzrok. W jego pracach można odnaleźć rzeczywistość pełną sprzeczności i fantazji ale i matematycznej logiki. Escher bardzo interesował się matematyką i wykorzystywał jej zasady w sztuce. Tak powstała np. „Wstęga Mobiusa”, w której mrówki nie mogą wydostać się z dwustronnej pętli.
W drugiej części spotkania uczniowie samodzielnie projektowali swoje pomysły i tworzyli je na komputerze oraz na kartkach. Prace przez nich wykonane były bardzo ciekawe i interesujące, a sami uczniowie byli zadowoleni a niektórzy nawet zaskoczeni swą kreatywnością.
     Warsztaty odbyły się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.

               Joanna Polacka – koordynator projektu

W MUZEUM UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO - galeria

       16 listopada 2018 r. w ramach programu grantowego mPotęga uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, które mieści się w głównym budynku uniwersyteckim, usytuowanym nad brzegiem Odry.
       Ze względu na remont Aulę Leopoldina - największą i najbardziej reprezentacyjną część głównego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego mogliśmy oglądnąć jedynie z balkonu. W sali im. Stefana Banacha oraz Sali Longchamps z ciekawostek matematycznych uczniowie zobaczyli liczący ponad 200 lat zestaw drewnianych klocków pozwalających ilustrować dowody kilkunastu twierdzeń matematycznych, m.in. Pitagorasa i twierdzenia o sumie kątów trójkąta. Jest też cenny okaz cyrkla proporcjonalnego, opisywanego przez Galileusza jako "królewska droga do matematyki".
     Najwyższym punktem zwiedzania była Wieża Matematyczna, do której prowadzą Schody Cesarskie. Na Wieży eksponowane są zabytkowe przyrządy astronomiczne: kwadrant ścienny, koło repetycyjne oraz astrolabium i  XVIII-wieczny wielokrotny zegar słoneczny na sześcianie.
Choć taras wieży znajduje się zaledwie 41 m n.p.m., uczniowie mogli podziwiać piękne widoki, roztacza się stąd urocza panorama na Odrę i jej wyspy.
Na tarasie wieży, w narożnikach balustrady znajdują się rzeźby, które symbolizują  cztery akademickie dyscypliny: Teologia dzierży krzyż i księgę, Filozofia – globus i cyrkiel, Temida – wagę i tiarę papieską, Medycyna – wężową laskę Eskulapa.
Mam nadzieję, że wizyta w Muzeum Uniwersyteckim podobała się uczniom i była dla nich czymś nowym a przede wszystkim ciekawym.
Wycieczka odbyła się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.

                                            Joanna Polacka – koordynator projektu


KOLEJNA WIZYTA W TARZE - galeria

    Pracowita wizyta u naszych przyjaciół w TARZE
W sobotę po raz pierwszy w tym roku szkolnym wybraliśmy się do schroniska TARA w Piskorzynie. Po przyjeździe na miejsce, gdzie poczuliśmy się od razu domowo i swojsko, pierwsze powitały nas koty. Jeden z nich, ten biało - szaro - rudy, wskoczył od razu do bagażnika, drugi - grubiutki szaruś - wdarł się do środka. Ale nie mieliśmy czasu na zabawy, trzeba było kociaki wyprosić, a sami zabraliśmy się do pracy, bo przecież po to, aby pomóc, pojechaliśmy do TARY. Tym razem czekało na nas wygrabienie i wysprzątanie drogi przy wjeździe na teren tego magicznego miejsca. Było nas niewielu, więc staraliśmy się za trzech. Ale udało się, efekt naszej pracy doceniła pani prezes fundacji Scarlett Szyłogalis. Na jej ręce przekazaliśmy także zakupione z zebranych w szkole pieniędzy prezenty dla naszych kochanych czworonogów - marchewki, buraki, banany i jabłka. Dobrze było odwiedzić TARĘ po prawie 5 miesiącach nieobecności, wkrótce zawitamy tam znowu!
                      Klasa VI z wychowawczynią A. Gierko


GMINNE IGRZYSKA - KOSZYKÓWKA - galeria

W poniedziałek 19.11.2018r. na hali sportowej odbyły się Igrzyska Młodzieży Szkolnej Gminy Wińsko  w koszykówce dziewcząt i chłopców, w których udział wzięły reprezentacje SP Krzelów i ZSP Wińsko. W powiatowych zawodach naszą gminę reprezentować będą w obu grupach uczniowie ZSP Wińsko.
Życzymy powodzenia  
                Nauczyciel wychowania fizycznego Wanda Biegalska.


MATHS IN ENGLISH - galeria

         W ramach projektu mPotęga w dniach 19 23 listopada w klasach VIII SP i III G odbyły się warsztaty, których celem było poznanie słówek matematycznych po angielsku. Pani Patrycja Serdyńska przygotowała dla uczniów słowniczek polsko-angielski pojęć z arytmetyki, algebry i geometrii.
W prezentacji multimedialnej pokazała słówka obrazkowo, wyjaśniając znaczenie każdego z nich. Na deser był quiz, który uczniowie rozwiązywali na swoich smartfonach, logując się na stronie Kahoot! Wyniki po każdym zadaniu
napisanym oczywiście w języku angielskim i ranking uczestników zabawy śledziliśmy na tablicy interaktywnej.
Lekcje były bardzo ciekawe a połączenie matematyki i języka angielskiego jeszcze bardziej zachęciło uczniów do nauki obu przedmiotów. Teraz czas na utrwalenie słówek i zastosowanie ich w praktyce
już 26 listopada odbędzie się konkurs „Maths in English”. Zapraszam wszystkich chętnych uczniów z klasy VIII SP i III G do wzięcia udziału w konkursie.
Bardzo dziękuję pani Patrycji Serdyńskiej za wsparcie w zorganizowaniu konkursu i przygotowanie naprawdę super lekcji!
       Warsztaty odbyły się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.


DZIEŃ ŻYCZLIWIŚCI - galeria

         21 listopada obchodzony jest dzień pełen uśmiechów, dobrych uczynków i pozytywnych emocji, myśli i życzeń czyli Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień.
      Do tego, że warto być życzliwym na co dzień przekonywała klasa IV „b”, która wraz z wychowawcą Joanną Polacką zorganizowała szkolną kampanię życzliwości. Pretekstem do tego była godzina wychowawcza, podczas której uczniowie układali Dekalog Człowieka Życzliwego. Wykonali też plakat promujący życzliwość na co dzień, na którym pojawiły się życzliwe przesłania, pozdrowienia lub podziękowania. Oprócz tego klasa IV „b” przygotowała dla wszystkich pracowników szkoły rumiane, uśmiechnięte jabłka, a dla uczniów cukierki – oczywiście z dołączonym życzliwym przesłaniem.
Dzień ten miał przypomnieć nam, jakimi powinniśmy być zawsze. Miał pokazać, że życzliwość to nie tylko wesoły wyraz twarzy, odzwierciedlający naszą sympatię, ale też szacunek okazany innej osobie, miłe słowo, gest powitania i wspólna, zgodna zabawa.
Uczniowie klasy IV „b”


PO NITCE DO MATMY - galeria

      22 i 23 listopada w ramach programu grantowego mPotęga dla uczennic klas VII „a” i VII „b” odbyły się warsztaty matematyczne pt. „Po nitce do … MATMY – haftowana geometria”.
     Uczestniczki poznały krótką historię haftu matematycznego oraz zasady i technikę wyszywania na kartkach, a potem szybko zabrały się do pracy.
Podczas dwugodzinnego spotkania każda z dziewcząt własnoręcznie wykonała obraz z geometrycznym wzorem.
       Wszystkie prace wezmą udział w konkursie, w którym jury będzie oceniać najładniejsze obrazy, wykonane techniką haftu matematycznego.

PO NITCE DO MATMY KONKURS - galeria

        Uczennice klasy VII a i VII b, które podczas warsztatów poznały technikę haftu matematycznego, wykonały tą techniką prace konkursowe. W tym roku tematem konkursu były wzory geometryczne.
Wszystkie prace zostały wykonane bardzo starannie, ale jury wybrało trzy najładniejsze i przyznało:
I miejsce – Alicja Grochowiec
II miejsce – Natalia Osowska
III miejsce – Julia Kowalska
Bardzo dziękuję wszystkim za udział a zwycięzcom gratuluję!
Konkurs odbył się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.
Joanna Polacka – koordynator projektu

KONKURS MATEMATYCZNY PO ANGIELSKU - galeria

26 listopada 2018 r. w ramach programu grantowego mPotęga dla uczniów najstarszych klas w naszej szkole odbył się konkurs „Maths in English”. Zadania matematyczne przetłumaczyła na język angielski pani Patrycja Serdyńska, która wcześniej przygotowała też dla uczniów lekcję matematyki po angielsku.
Każdy uczeń dostał słowniczek polsko-angielski z pojęciami z arytmetyki i geometrii.
Zadania były tylko otwarte i dotyczyły: potęg, procentów, układów równań, pól figur oraz twierdzenia Pitagorasa.
W klasach VIII najlepsza była NATALIA PRZYTOCKA
20 pkt.
   II miejsce ALEKSANDRA KOWAL 15 pkt.
   III miejsce
NATALIA SMOLARA 14 pkt.
              W klasach III najlepszy był MACIEJ UŚĆ
20 pkt.
    II miejsce
PATRYK WOŹNIAK 16 pkt.
    III miejsce
JULIA PYTEL 15 pkt.
Gratuluję wszystkim odważnym, którzy podjęli wyzwanie, zgłosili się do konkursu i wykazali się wiedzą z matematyki i języka angielskiego.

Konkurs odbył się w ramach projektu „MATEMATYCZNY KOMPAS”, realizowanego w naszej szkole w programie mPotęga, dofinansowanym przez Fundację mBanku.


Joanna Polacka koordynator projektu


BAL ANDRZEJKOWY  -  galeria

      W tym roku na Zabawę Andrzejkową przybyły królewny, aniołki, kowboje i wampiry. Wszyscy dobrze się bawili, dzięki muzyce DJ Grzesia. W trakcie balu można było wywróżyć sobie przyszłość przy szklanej kuli wróżek p. Agaty Bały z klasy 5a.

                        Organizator SSU

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego