WRZESIEŃ - ZSP Wińsko

WRZESIEŃ

ARCHIWUM > 2016/2017

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2016/2017 - galeria

Dnia 1 września 2016 r. w Zespole Szkół Publicznych w Wińsku zainaugurowano nowy rok szkolny 2016/2017. Po mszy św. uczniowie, nauczyciele i rodzice zgromadzili się w hali sportowej. Oficjalną część rozpoczęto od wprowadzenia pocztu sztandarowego i wspólnego odśpiewania hymnu narodowego. Uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego dokonał dyrektor szkoły pan Artur Wojsławski. Pan dyrektor życzył wszystkim owocnej pracy - nauczycielom sukcesów w pracy pedagogicznej a uczniom dużo motywacji i zapału do zdobywania wiedzy. Szczególne słowa powitania zostały skierowane do uczniów klas pierwszych. Krótką część artystyczną, nawiązującą do 77 rocznicy wybuchu II wojny światowej, przedstawili uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum.

BEZPŁATNY PARKING KREATYWNOŚCI - galeria

XIX Dolnośląski Festiwal Nauki we Wrocławiu  -  galeria

W dniu 16.09.2016 r odbyła się wycieczka klasowa klasy 2"a" na XIX Dolnośląski Festiwal Nauki we Wrocławiu, w którym uczestniczyliśmy już po raz drugi. Po przyjeździe na miejsce, udaliśmy się przepięknie odnowionym bulwarem Dunikowskiego do Instytutu Matematyki na warsztaty pt. „Linie rytmiczne Szpakowskiego”, przygotowane przez studentki Paulinę i Martę. Przybliżono nam życiorys Wacława Szpakowskiego oraz przedstawiono jego rysunki. W dalszej części mieliśmy okazję pobawić się programem scratch. Cały wyjazd okazał się być świetną okazją do zintegrowania się naszej klasy.

SZKOLNA WYCIECZKA W RUDAWY JANOWICKIE  -  galeria

W dniu 16 września 2016 r. uczniowie klas  IV-VI  Szkoły Podstawowej  pod opieką p. Urszuli  Cieleszczyn,  p. Anny Gierko, p. Marioli Łeśko i p. Małgorzaty Gruszczyńskiej uczestniczyli w jednodniowej wycieczce w Rudawy Janowickie. Pogoda wszystkim dopisała. Punktem startowy wycieczki były Kolorowe Jeziorka które położone są na zboczu Wielkiej Kopy nad wioską Wieściszowice . Cztery jeziorka powstały w miejscu starych, niemieckich kopalni łupków pirytonośnych. To właśnie związki chemiczne są odpowiedzialne za wyjątkowe zabarwienie wody. Dwa jeziorka najniżej położone Żółte i najwyżej położone Zielone były niestety wyschnięte. Purpurowe Jeziorko wypełniała  woda o rdzawo-czerwonym kolorze, barwę tą zawdzięcza związkom siarki. Błękitne Jeziorko na terenie dawnego wyrobiska "Nowe Szczęście" bierze kolor od związków miedzi. Przy tym jeziorku znaleźliśmy miejsce do odpoczynku skąd mogliśmy podziwiać wspaniały krajobraz. Po krótkim odpoczynku zdobyliśmy szczyt Wielkiej Kopy. Następnie pojechaliśmy na parking przy Przełęczy Karpnickiej. Kolejnym celem było schronisko PTTK "Szwajcarka" tam zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w kierunku  Husyckich Skał, był tam punkt widokowy umieszczony na wychodni skalnej, która z jednej strony kończy się około 20-metrowym urwiskiem. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się w stronę widocznej góry Sokolik. Po krótkim podejściu znaleźliśmy się u podnóża wierzchołka. Pozostało tylko wejście na końcowy filar skalny. Na szczyt zaprowadziły nas żelazne schody. Na szczycie znajdowała się stalowa platforma widokowa, z której mogliśmy podziwiać  całą polską część Karkonoszy, Góry Kaczawskie, Kotlinę Jeleniogórską i oczywiście Rudawy Janowickie. Było tak ładnie, że nikt z nas nie chciał za szybko schodzić z tego miejsca . Wróciliśmy zmęczeni ale w świetnych humorach.

DZIEŃ SYBIRAKA

W związku z Dniem Sybiraka , kółko historyczne przygotowało wystawę tematyczną na korytarzu , dostępną dla wszystkich uczniów naszej szkoły, nauczycieli i rodziców.

„ZUMBA – DANCENA GODZINIE WYCHOWAWCZEJ  - galeria

W dniu 21.09.2016r. mieliśmy spotkanie z zaproszonym przez naszą Panią wychowawczynię gościem - Justyną Woch-Mikołajczyk, absolwentką naszego gimnazjum, która mieszka i pracuje w Irlandii. Justyna opowiedziała nam o swojej pasji, jaką jest taniec i pracy z tym związanej, czyli instruktora ZUMBY.  Obejrzeliśmy kilka filmików z lekcji prowadzonych przez niią. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda życie za granicą, jak małymi krokami i ciężką pracą można dojść do wielkich rzeczy. W Irlandii Justyna prowadzi również działalność charytatywną, pomaga chorym dzieciom i ma w tym ogromne wsparcie społeczności Dublina. Spotkanie podczas godziny wychowawczej uświadomiło nam, że każdy, nie ważne skąd pochodzi, może osiągnąć w życiu sukces.

SPRZĄTANIE ŚWIATA  -  galeria

Uczniowie Naszej Szkoły przyłączyli się do ogólnoświatowej akcji  Sprzątania Świata. Nasi uczniowie w akcji tej biorą udział corocznie. W tym roku starsze  klasy Szkoły Podstawowej i Gimnazjum posprzątały teren wokół szkoły i w jej pobliżu. Uczniowie Szkoły Podstawowej wzięli także udział w konkursie plastycznym  promującym tą akcję. Uczniowie Gimnazjum przygotowali gazetkę na temat Sprzątania Świata, w której zaprezentowane zostały zwycięskie prace uczniów.

ODDAJ SWÓJ STARY ROWER!

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

Uczniowie klas I-III mieli okazję spotkać się z panem policjantem dzielnicowym Tomaszem Papierniakiem. W czasie spotkania obejrzeliśmy prezentację, która przypomniała nam wiele ważnych informacji  o bezpieczeństwie. Pan policjant przypomniał o zachowaniu się podczas spotkania z agresywnym psem, o bezpieczeństwie podczas drogi do szkoły, a także o naszym postępowaniu podczas rozmów z obcymi. Bardzo dziękujemy za spotkanie.

WYCIECZKA INTEGRACYJNA KLAS PIERWSZYCH GIMNAZJUM  - galeria

Dnia 29 września 2016 r. odbyła się wycieczka integracyjna klas pierwszych do bazy Koła Łowieckiego „Echo” Wołów w Kłopotówce. Była wyprawa do lasu z myśliwym Stanisławem Żak i szukanie tropów zwierząt. Były również zabawy integracyjne i gra w piłkę. Dziewczęta przygotowały niespodzianki z okazji Dnia Chłopaka a panie Krystyna Bajrakowska, Urszula Gomułka –Olejniczak i Barbara Głowiszyn wraz z myśliwym zadbały o smaczny poczęstunek, który po leśnej wyprawie wybornie smakował. Integracja  udana na 100%.

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA  - galeria

30.09.2016r. w ostatni piątek września, po raz pierwszy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W klasach trzecich odbył się mini konkurs z tabliczki mnożenia. Poprowadziły go uczennice klasy 6a - Martyna Beźnic, Ola Kowal, Natalia Przytocka i Milena Konieczna. Panie – Joanna Srebniak, Bogumiła Szewczuk i Gabriela Adamska przygotowały nagrody dla swoich uczniów - tabliczki....czekolady. Natomiast ulicami Wińska przeszedł Patrol Egzaminacyjny, przepytując przechodniów z tabliczki mnożenia. Uczniowie klasy 6b wraz z matematykiem - Pawłem Bułką, sprawdzili umiejętność mnożenia i dzielenia wśród przechodniów, sklepikarzy, jak również urzędników, w tym pani wójt oraz pracowników wydziału finansowego Urzędu Gminy Wińsko. Egzamin nie ominął pracowników GOPSu, przychodni, a także plebanii. Wszystkim instytucjom dziękujemy za miłe przyjęcie. Okazało się, że większość przepytanych osób doskonale zna tabliczkę mnożenia i może szczycić się mianem „Eksperta Tabliczki Mnożenia”.